15 Ekim 2010 Cuma

Bir Başarı Öyküsü

Şimdi bir hikaye anlatmak istiyorum size. Oldukça enteresan. Ekim ayı "Sinema" dergisinde bir sayfa Xavier Dolan'a ayrılmış. Okurken çok etkilendim ve paylaşmak istedim.

Xavier Dolan 1989, Kanada doğumlu. Oyunculuğa 5 yaşındayken bir ilaç firmasının reklam yıldızı olarak başlıyor ve daha sonra birçok televizyon yapımında ve sinema filminde rol alıyor. 16 yaşında ilk filminin senaryosunu yazmaya başlıyor, bir yandan da oyunculuk yapmaya devam ediyor. Oyunculuktan biriktirdiği paraların hepsini filmi için harcıyor. Tam 19 yaşında, kendi yazıp kendi yönettiği ilk filmi "J'ai tué ma mère (Annemi Öldürdüm)"de aynı zamanda başrolde de karşımıza çıkıyor. Üstelik filmden hiçbir beklentisi olmadığını ifade etmiş Dolan. Bir umut, ilk filmini festivallere gönderiyor ve umulmadık bir başarı elde ediyor. Cannes'daki prömiyerinin ardından film 9 dakika boyunca ayakta alkışlanıyor. Cannes'dan 3 ödülle geri dönüyor ve sene boyunca festivallerden toplam 22 ödül topluyor. Şuan Oscar aday adayı.




Gerçekten muazzam bir başarı öyküsü. Dünya'da kaç insan bu kaliteyle, bu yaşta şöhret olabilir?

Ben filme gitmedim bilmiyorum (en kısa zamanda izlemek istiyorum bu arada) ama Sinema dergisi filmi şöyle betimliyor :

Capcanlı renkleri, karakterleri kadrajın köşesine hapseden alışılmışın dışındaki çerçevelemeleri, müziğe fazlaca alan açan hikaye ritmi ve Wong Kar Wai'den Fransız Yeni Dalgası'na kadar uzanan geniş yelpazedeki göndermeleriyle birçok farklı stilin bir araya geldiği bir film "Annemi Öldürdüm".

Xavier Dolan, "J'ai tué ma mère"in hemen ertesi yıl çektiği ve bu sene Cannes Film Festivali'nde gösterilen "Les amours imaginaires" ile aynı başarıyı yakalayacak gibi görünüyor. Eleştirmenler yere göğe sığdıramıyorlar. Hızını kaybetmeden üçüncü filme odaklanmış Dolan. "Laurence Anyways" adlı üçüncü filminin senaryosu bitmiş durumda. Çekimlerine bu sene sonunda başlayacakmış.

Bu arada "Annemi Öldürdüm" 23 Eylül'de ülkemizde vizyona girmişti. Şuan İstanbul/Avrupa'da bir tek Taksim/Cinemajestic'te gösteriliyor. İsteyenler 11:30  -  14:00 seansı için bilet alabilir. Ankara'da oturanlar için Kızılay/Büyülü Fener'de  12:15  14:30  16:45  19:00  21:15   film gösterimde.

Film hakkında daha detaylı bilgi : http://www.imdb.com/title/tt1424797/


*bambina*

1 yorum:

  1. Thank you and I will follow you both:)

    -Just a thing : How did you understand my entries, I mean it's Turkish and you two obviously not:)

    YanıtlaSil